budak gojes ngah intai blog saye (",) hehe..
gravatar

How..

Assalamualaikum..
How i start pakai tudung (berhijab) and tukar cara pemakaian.

Bagi aku isu ni bit sensetif lah. aku tak nak aku kua cerita ni kat blog, korang baca, pastu korang nak cakap aku poyooooo lahhh, cakap aku ni bajetbajet la, korang cakap aku ni macam ye'ye la, or korang cakap '' alaaaaa baru pakai tudung kot! dah nak kecohh!''

Hello, im just sharing okay. dekat sini bukan nak berlagak-alim or whatever. since aku pakai tudung, ramai yang tanya, macam mana boleh berubah, macam mana rasa pakai tudung ni, macam mane kita nak face kawan kawan.  yela , kan dulu tak tau malu - pakai seksaseksi-ikut-suka-hati then tetiba berubah 360 darjah. bukan camera360 tau.. ekekekekeke

Bila dah start bertunang, memang ada jugak simpan keinginan nak pakai tudung tapi macam tak kesampaian hajat nya. beli jugak lah shawl semua, pasang niat. tapi sekerat jalan. macam mainmain. kejap pakai, kejap tak. kalau pakai pun ikut style DATO-SITI-NURHALIZA. kemain artis sangat. hahahahhaha.

Bila dah di terima nikah nya 06-01-2012, malam tu keluar lah nak hantar kawan kawan balik rumah, then nak pergi rumah mak mertua. nak teman encik suami angkut baju dia la. pindah umah. hehehehee,
dah masuk dalam kereta, encik suami cakap. dia cakap slow je. ''tadi lepas habis je akad nikah, rasa berat sangat bahu. macam ada benda jatuh kat bahu dia. tanggungjawab nak kena pikul tu besar, dosa awak pun saya yang tanggung, kalau pakai tudung , mesti okay''. sekali je dia cakap.

aku keluar dari kereta dan terus carik tudung and pakai.  besok bangun pagi, ajak mak, kakak shopping tudung banyak banyak. first day masuk kerja, semua pandang je. ade yang cakap look like old women. hahahha. kalau speaking rasa tak sentap sangat la kan nak baca tu. bhahahahaha. tapi aku buat pekak je,  lantak p la, kalau nampak muda je pun belambak dosa nak buat hapa kan. pastu ada yang cakap, tak lawa la u dah pakai tudung. errr so what? look i care??

aku buat dekkk jugak, masuk telinga kanan keluar telinga kiri. langsung tak ambik kesah. bila dah biasa pakai tudung, tak biasa pulak kalau tak pakai. memang nak kena pakai. malu. kalau keluar rumah la. tapi bukan la aku nak cakap aku dah perfectooo kan. ada la jugak mistake. kekadang dreesup tak sesuai . kekadang ada jugak upload gamba tak pakai tudung. dalam IG.  kira nya macam belum sepenuh nya,.

tapi aku cuba jadi yang terbaik dari sebelum ni. sekurang kurang nya aku cuba jugak berubah . bukan duduk kat takok tu jeeee. tak gitu.  ermmm, dah lama tak menaip, masuk masuk blog je terus membebel kan.


lebih kurang seminggu lagi nak puasa. salam ramadhan al mubarak buat para muslimin dan muslimat. tahun kedua berpuasa dengan suami, tahun pertama dengan anak, dan tahun pertama tanpa abah. abah. i miss u. AL FATIHAH.

semoga PUASA tahun ni mendapat barakah dari nya. amin.

assalamualaikum.





Email Login

Mail Logo

tabung anak

klik klik