budak gojes ngah intai blog saye (",) hehe..
gravatar

malas !

assalamualaikum.

Aku adalah seorang isteri & ummi muda yang berumur 22 tahun. seorang isteri buat lelaki yang berusia 23 tahun dan seorang ummi buat putera hensem berumur 6bulan. bagi aku sangat mencabar, dalam seusia muda macam ni sudah banyak gelaran dan pangkat perlu aku sandang.

pangkat darjat kebesaran. ''ISTERI'' pada tarikh 06-01-2012
pangkat darjat kebesaran. ''UMMI'' pada tarikh 31-10-2012

Dan bagi aku, make it simple! terus terang aku mengaku, sepanjang aku BUJANG dulu,
im a LAZY girl in da world! hidup aku just nak tidur sampai tengahari, lepak sampai lewat pagi. yes!
ITU SAHAJA! buang masa lepak sana sini, buang duit beli itu ini, tak pk apa apa just ENJOY MY SELF WITH BFF!

Basuh baju? TAK PERNAH. Masak? TAK PERNAH. Kemas Rumah? TAK PERNAH.




Bila aku dah jadi isteri. mula mula je aku rajin. hahaha. masak, basuh baju, kemas Bilik :p
dalam 2-3 bulan macam tu lah, sebab lepas tu FASA MABUK TERUK masa pregnant buat aku kembali NORMAL. kembali MALAS. makan tidur makan tidur.




Dan aku adalah orang yang paling tak nak balik rumah MERTUA! sebab apa? sebab aku kan malas bangun pagi, so masa tu nak change aku punya attitude tu susah sangat! macam mana nak bangun pagi? macam mana nak masak? macam mana nak basuh baju? semua aku fikir! and perkara paling senang sekali, aku just MENGAKU dekat mak metua aku, MAK, yana tak pandai masak tau! MAK, yana memang selalu bangun lambat, MAK, yana ni pemalas! okayyy ! yes i do that ! tak caye tepon mak metua aku! hahahahha
bagi aku selesa dengan be myself, tak payah nak tunjuk tunjuk rajin, walhal kita ni malas, tunjuk tunjuk baik, walhal kita ni macam ape ntah, maksud aku, nampak macam nak memBODEK. errr soryyy ! im not like that ! tak best lah macam ni kan !

tapi sampai bila nak malas kn?? bila dah mengandung berapa bulan, aku pindah rumah sendiri.
walaupun rumah sendiri tu jarak nya hanya 10 langkah dari rumah mak aku sendiri, aku rasa PUAS dan SERONOK dan BARU AKU TAU ERTI KEHIDUPAN SEBENAR. selama ni macam tak benar je, hahaha


Baru aku tau, bangun pagi kemas rumah, walaupun duduk 2 orang, tapi kena hari hari sapu .
kena kemas dapur, bangun pagi celik je mata dah kena fikir nak masak apa. selagi tak dapat idea, selagi tu tak turun dari katil. lepas dah tau nak masak apa, bangun, mandi, siap siap , terus pergi kedai. hari hari punya RUTIN ! masak masak masak ! SERONOK !

tapi sekejap je. lepas besalin duduk rumah mertua kejap, lepas tu duduk rumah mak. dalam 2 ke 3 bulan macam tu , tak jenguk rumah pun. lepas abah meninggal, mak suruh pindah duduk dengan mak. sebab mak kat rumah sorang. so pindah la balik ke tempat asal. dan kembali lah perangai asal balik. hahahaha

sekarang ni, salah siapa perangai malas tu ada? sendiri punya hal la kan! hahahahaha
acaner tu, siapa nak tolong jawab? kahkahkah















Email Login

Mail Logo

tabung anak

klik klik